Художници от Диско’95 и XXL представят обща изложба

0
582
Красимир Добрев, O, Bourbon!, 1997. Маслени бои на ленено платно.
Красимир Добрев и Красимир Карабаджаков от Диско’95 и Свилен Стефанов от XXL представят проекта ЛЕНИВА ПРОХОДИМОСТ с 10-дневна изложба през септември в One Gallery Monev, София.

ЛЕНИВА ПРОХОДИМОСТ е проект на художниците Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Свилен Стефанов, които чрез текст, фотография и живопис изразяват общото си учудване и раздразнение от масовата тенденция за прерисуването и надрисуването на фотообрази в живописта.

Авторите са пределно познати на ценителите на съвременното българско изкуство. Красимир Добрев и Красимир Карабаджаков идват от нашумялата през 90-те години група „Диско’95“ (в която участват още Кольо Карамфилов, Румен Жеков и Димитър Митовски).

Историята на Свилен Стефанов ни отвежда към друга еманация на скандалната известност от 90-те – столичната група XXL, която не се нуждае от специално представяне, особено след миналогодишната й ретроспектива в Националната галерия.

“Подобна симбиоза е изключително любопитна, предвид че през 90-те отношението между тези групи можеше да се определи като подчертано хладно. Вероятно можем да си обясним променените позиции и с появата на Красимир Добрев в изложбите на XXL след 2000-та година. Всъщност, дали с изложбата ЛЕНИВА ПРОХОДИМОСТ не ставаме свидетели на появата на нова артистична група?” – разказва Десислава Зафирова от галерия One Gallery Monev.

Изложбата ЛЕНИВА ПРОХОДИМОСТ в One Gallery съдържа ред парадокси, заложени в представените от тримата автори текстове, фотографии и живопис. ЛЕНИВА ПРОХОДИМОСТ ще се проведе от 4 до 14 септември 2018 г., а официалното ѝ откриване в присъствието на авторите е на 4 септември от 15.00 до 20.00 часа.

Красимир Карабаджаков, Къща на изгряващото слънце, 2016. Акрил на платно

Словосъчетанието „ленива проходимост“ се появява в програмен текст на Красимир Добрев и Свилен Стефанов, който те започват да пишат през 2012 г. Текстът, подозиращ много съвременни автори в „леснотия“ или дори в „мошеничество“, е завършен през 2018 г., когато към тяхната теза се присъединява и Красимир Карабаджаков.

Свилен Стефанов, Два фотоапарата, 2018. Маслени бои на платно

Коментари

коментари

За още новини харесайте страницата ни във