Предлагаме работна група между България и Македония да създаде съвместен туристически продукт, който да насърчи интереса на туристи от далечни пазари като Китай, Индия, Япония, Южна Корея, САЩ и др. към региона и да залегне в бъдещ общ балкански туристически маршрут.
Това предложила министърът на туризма Николина Ангелкова по време на срещата си с македонския министър на икономиката Крешник Бектеши, съобщиха от пресцентъра на ведомството.
Групата ще предложи и конкретни туристически обекти от двете страни, които да се включат в маршрута, съобщила министър Ангелкова.
Тя изказала готовност още през септември в Скопие или Охрид да се проведе среща на местните власти и бранша от двете държави, които да направят контакт помежду си и на бизнес ниво да очертаят общото трасе.
Македония е много важен туристически пазар и стратегически партньор за България. През 2017 г. над 545 хил. македонски туристи са посетили страната ни и този интерес не спада, съобщила министър Ангелкова. Тя изразила задоволство, че разговорът се провежда в самото навечерие на срещата на върха ЕС-Западни Балкани, която ще насърчи интеграцията на още страни от региона към европейската идея.
Министър Крешник Бектеши изцяло подкрепи идеята и приветства предложението на министър Ангелкова да се създаде двустранна работна група с експерти по маркетинг и международно сътрудничество, които да започнат работа веднага.
На среща през септември се очаква те да представят примерна карта с обектите, както и видеоматериали за тях. Двете страни се обединиха около идеята да се изготви план за общите действия и през септември той да бъде подписан.