Обществено обсъждане на 5 варианта на Стратегия за развитие на градския транспорт се състоя във Враца.
Вариантите за развитие на градския транспорт са подготвени от експертен екип на Института за пътна безопасност, а ръководителят на екипа Диана Русинова представи силните и слабите страни на всеки от проектите от финансова, социална и екологична гледна точка.
Всеки от вариантите предвижда обновяване на транспортния парк на общинското дружество „Тролейбусен транспорт“, както и на автобусите по крайградските маршрути в община Враца. Изборът на вида транспортно средство е и основно определящ за финансовата тежест на всеки от вариантите на стратегията за развитие.
Финансовата рамка на проектите варира от над 10 милиона евро при пълна подмяна на тролейбусите и разширяване на тролейбусната мрежа до 2,4 милиона евро, ако се подмени целият автопарк само с автобуси с дизелово гориво. Експертите предлагат и комбиниран вариант от автобуси с гориво метан и електробуси, който би струвал на общината малко над 4 милиона евро.
В началото на обсъждането кметът Калин Каменов обясни целите на разработката. Той подчерта, че състоянието на обществения транспорт във Враца вече предполага бързи мерки за подобряване на услугата, за да може да бъде запазена и да е икономически изгодна.
Каменов поясни, че е важно всяко мнение, предложение и становище, за да може да се избере най-добрият вариант за градския транспорт.
По време на дебатите бяха изказани мнения и направени предложения, които се обединиха около становището, че градския транспорт във Враца трябва да е екологичен, икономичен, социално приемлив и достъпен. Предстои Стратегията за развитие на градския транспорт да бъде внесена за обсъждане в Общинския съвет.