Данните бяха представени в рамките на информационен ден по проект FORTELL, домакин на който бе Бургас
Проучването на знанията на децата от 8 до 15 години за действия при пожари и наводнения е проведено сред 43 000 български ученици през месеците април и май тази година. В допитването, състояло се в рамките на европроект FORTELL, са се включили и близо 3 200 педагози и преподаватели.
Според обобщените данни едва 22% от анкетираните учители са използвали 3D симулационни игри в процеса на обучение. В същото време 85% от преподавателите заявяват, че игровият подход, симулациите и компютърните приложения биха подобрили процеса на обучение и биха повишили разбираемостта на темата за действия при наводнения и пожари. Едва 4% от учителите предполагат, че използването на игрови подход няма да повиши мотивацията и знанията на учениците.
Близо 66% от учениците са отговорили правилно на въпросите от анкетата за действия при наводнения и пожари. Децата срещат трудности при правилното определяне на поредността от действия, които трябва да извършат при възникването на пожар. Близо 36 000 от анкетираните ученици категорично подкрепят използването на игри и компютърни симулации в обучението. 77% от децата смятат, че биха разбрали по-добре уроците за безопасност, ако имат възможност да се упражняват с 3D симулации.
Припомняме, че целта на проект FORTELL е да подпомогне подготовката на децата да се справят със заплахите и предизвикателствата, пред които ги изправя околната среда. Експерти от ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“, заедно с техни колеги от Италия, Гърция и Малта, ще разработят дигитални обучителни материали и образователни игри, които ще могат да се използват свободно в образователния процес от педагози и образователни институции от четирите държави. Проектът, финансиран по програма Еразъм +, е на стойност от 164 хил. евро. Той се изпълнява от четири европейски организации, работещи в областта на обучението, IT технологиите, правата на децата, пожарната безопасност и защитата на населението.