Шестстотин двайсет и седем хиляди клиенти на ЧЕЗ останаха без ток за общо 704 часа в резултат на несъобразени изкопни дейности на строителни фирми за първите 8 месеца на 2016 г., съобщиха от пресцентъра на ЧЕЗ България, предаде БТА.
Кабели на компанията са били скъсани 385 пъти, което е довело до неудобства за гражданите и до непредвидени разходи за отстраняване на щетите.
Общо 3680 пъти е прекъснало електрозахранването в Западна България за същия период заради намеса на трети страни. В продължение на сумарно 1818 часа 109 хиляди клиенти на ЧЕЗ са били без ток заради повреди в съоръжения, които не са собственост на дружеството.
„Периодично извършваме проверки на техническото състояние на чуждите съоръжения, като за констатирани неизправности издаваме предписания. Въпреки това проблеми в съоръжения чужда собственост редовно водят до аварии, поради липса на собствен обслужващ персонал и грижа за съоръженията, което води до смущения в захранването и на клиентите на ЧЕЗ. Призоваваме собствениците на енергийни обекти да ги поддържат в изрядно състояние, за да не бъде нарушаван комфортът на българските граждани“, е казал Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България, цитиран в съобщението.
За първите 8 месеца на настоящата година в резултат на кражби на елементи от електроенергийната инфраструктура електрозахранването в Западна България е прекъснало 150 пъти, като в продължение на общо 326 часа без ток са били 276 хиляди потребители. ЧЕЗ апелира за „силна обществена нетърпимост“ към посегателствата над електроенергийни съоръжения.