Министър Нанков: 17 опасни моста, 5 се ремонтират, до края на годината се подхващат още 3

0
288
17 съоръжения общо по АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“ са в лошо експлоатационно състояние. Миналата година  бяха ремонтирани други 7 съоръжения по двете автомагистрали.

Тази година от тези 17 съоръжения в момента се ремонтират 5: три от тях са на АМ „Хемус“ – на „Коренишки дол“, при тунел „Витиня“ посока от Варна към София, виадукт „Потоп“, както и две мостови съоръжения на АМ „Тракия“ – на км 20, което е най-високото на магистралата и на 37 км, което беше компрометирано след преливането на общински язовир при Ихтиман, това обяви в Министерския съвет регионалният министър Николай Нанков. .

Той спомена, че ресурсът за ремонтиране и въвеждане в съответствие с инженерните проучвания на тези 17 мостови съоръжения е над 130 млн. лв.

„До края на годината влизаме в още 3 обекта, като ще създадем необходимата временна организация на движението, за да не допускаме кризисни ситуации, свързани с придвижването.“ – добави министър Нанков.

Останалите съоръжения ще бъдат ремонтирани планово според възможностите на бюджета, в рамките на 2019-2020 година.

„Знам колко е трудно, от гледна точка на шофьорите, но с призив да са търпеливи, защото всичко това е за тяхната безопасност. За да ремонтираме и да приведем в необходимото състояние мостовите съоръжение, за да може пътищата да гарантират безопасно  придвижване, са необходими ремонти, които наистина затрудняват в определени часови диапазони движението.“ – каза Нанков.

Министъра призова шофьорите на тежкотоварни автомобили също да бъдат търпеливи. Например в част от АМ „Хемус“ част от тежкотоварното движение е насочено по стария, алтернативния път през Витинска река и Ботевград до ремонтирането на съоръженията на „Витиня“ на 35+600 км и на „Коренишки дол“.

„Убеден съм, че до първи ноември ще приключим с тези ремонти и при въвеждането на зимното поддържане на автомагистралата ще възстановим движението на тежкотоварните автомобили по нея.“

„Но не трябва да чертаем апокалиптични картини. Тези съоръжения са поддържани съобразно необходимите конструктивни и експлоатационни характеристики в нелошо състояние, но експлоатационният срок от 40-45 г., откакто са проектирани и построени, е на път да изтече. И ако тази и следващата година не извършим тези планови ремонти, ни грози опасността след 2-3-4 години да затворим в тези участъци и двете автомагистрали.“ – добави министър Нанков.

Коментари

коментари

За още новини харесайте страницата ни във