България строи най-евтините магистрали в цяла Европа

0
494
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в рамките на изслушването му в парламента относно напредъка по приоритетните пътни проекти.

Това е опровержение на спекулациите в общественото пространство, че в България строим и се возим по най-скъпите магистрали, посочи министърът. Той цитира данни от Евростат.

В България средната цена на линеен километър след 2000 г. досега е 3.1 млн. евро. За сравнение в Сърбия цената на километър е 5.5 млн. евро, в Македония – 5.5 млн. евро, в Румъния – 6.43 млн. евро, в Гърция – 10.28 млн. евро, в Словакия – 13.7 млн. лв.

Най-скъпата магистрала в България, възложена 2006 г., е „Люлин“ – 8.1 млн. евро на линеен километър, каза Нанков. И все още оправяме свлачища, които не бяха укрепени и предвидени за укрепване на тази цена тогава, коментира той.

Днес в ЕП се обсъжда доклад за успешни проекти и единственият позитивен пример като конкретен обект от всички страни, които се възползват от кохезионната политика, е автомагистрала „Тракия“, каза още министърът.

Важно е да се спре със спекулацията, че в България се строят най-скъпите магистрали, подчерта и председателят на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов.

В България магистралите се строят, не за да има по-безопасно движение, а за да се усвояват милиарди, тези магистрали се строят, за да бъдат впоследствие ремонтирани, коментира Таско Ерменков от БСП.

Днешното изслушване беше еманация на една перфектно подготвена кризисна пиар акция, но уви без съдържание, каза той.

БТА

Коментари

коментари

За още новини харесайте страницата ни във