Това показват данни от анализ на Евростат относно консумацията и търговията с уиски в ЕС през 2016 г.
Около 30 процента от българите на възраст 18-43 години, или почти всеки трети млад българин консумира уиски, но с нарастването на възрастовата граница – 35-54 години консумацията на уиски намалява почти двойно.
Според данни на Асоциацията на вносителите и търговци на спиртни напитки, уискито е най-предпочитан алкохол от всички видове вносни спиртни напитки – 56 на сто от общия обем внесен алкохол и над 6,5 млн. литра през 2016 г.
Очакваният резултат от вноса на уиски за миналата година е около 6,8 млн. литра прогнозират от асоциацията. Пак според данни на асоциацията стойността на внесеното уиски през м.г. е над 135 млн. лв., което е ръст от 12 на сто спрямо 2016 г.
Мъжете и жените у нас консумират почти еднакво количество уиски – 14 на сто от общия внос на високоалкохолните спиртни напитки, което е феномен за България, коментират от асоциацията.
Според експерти българите се насочват към уискито, защото е сходно по алкохолен градус с националния феномен – ракията, както и заради чувството за престиж и достъпен лукс. Най-висок е делът на внасяното у нас уиски от Шотландия – 61 на сто, следват ирландско – 21 процента и американско – 16 процента.
Топ-3 на консумираните от българите вносни спиртни напитки е: уиски – 56 процента, водка – 18 процента и узо – 14 процента, според данни на Асоциацията на вносителите и търговци на спиртни напитки.
БТА