Институтът „Пантон“ избра нюанса „ултравиолетово“ за цвят на 2018 г., съобщи Асошиейтед прес.
„Ултравиолетово“ се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение, обясни вицепрезидентът на „Пантон“ Лори Пресман.
„Живеем в сложни времена – каза Пресман. – Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх“.
Lighting the way for the year ahead, Pantone announces PANTONE 18-3838 Ultra Violet as the Color of the Year 2018!#シガイセン#UltraViolet#Pantone#colorofyear2018 pic.twitter.com/Kk0CDZniai
— ラ・モードアーテイストリー (@LaModeArtistry) 7 декември 2017 г.
Нюансът не е избран с политически съображения. Когато бъде използван за интериор, промишлени помещения, продукти, мода, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограничения.
В „ултравиолетово“ има повече синьо, отколкото червено, което означава „повече мисъл, мистика, духовност“, каза Пресман. В нюанса има и страст от червените полутонове.
Pantone has announced their Color of the Year for 2018 – Ultra Violet. We can’t wait to incorporate this rich color into our upcoming events! 🕺🌂🦄🎆🔮💜 pic.twitter.com/QObHHFSpg4
— Bloom Floral & Gifts (@Bloom_NWA) 7 декември 2017 г.
Цветът на 2017 г. беше „зеленина“ – жизнено зелено с жълт оттенък, признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща.
Компанията „Пантон“ създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете.
Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.
БТА