„Ултравиолетово“ е цветът на 2018 г.

0
476
Снимка: Twitter

Институтът „Пантон“ избра нюанса „ултравиолетово“ за цвят на 2018 г., съобщи Асошиейтед прес.

„Ултравиолетово“ се наложи заради асоциацията с контракултурата, стремежа към оригиналност, изобретателност и въображение, обясни вицепрезидентът на „Пантон“ Лори Пресман.

„Живеем в сложни времена – каза Пресман. – Свидетели сме на страх от напредничавостта и на това как хората реагират на този страх“.

Нюансът не е избран с политически съображения. Когато бъде използван за интериор, промишлени помещения, продукти, мода, изкуство, храна, не става въпрос дали живееш с ограничения или без, а въобще да не се съобразяваш с ограничения.

В „ултравиолетово“ има повече синьо, отколкото червено, което означава „повече мисъл, мистика, духовност“, каза Пресман. В нюанса има и страст от червените полутонове.

Цветът на 2017 г. беше „зеленина“ – жизнено зелено с жълт оттенък, признак за желание за обновяване и възстановяване на връзката, както с природата, така и с важните за човека неща.

Компанията „Пантон“ създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете.

Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата и вътрешния дизайн, както и на прогнозите за непрекъснат интерес.

БТА

Коментари

коментари

За още новини харесайте страницата ни във