На извънреден брифинг тя коментира, че МОН работи по проблема и гарантира, че ще бъдат взети всички необходими мерки. Единият от вариантите е да няма голямо съсредоточаване на много предмети с тежки учебници и да има подходящ баланс на седмичното разписание.
Все пак Михайлова уточни, че всяко училище трябва да намери своя начин и индивидуален подход. Още в понеделник МОН ще изпрати писма до регионалните си инспекторати, за да покани директорите и учителите на разговори по места, защото проблемът, по думите й, не е кампания, а целенасочена политика.
В момента едно от решенията, по които просветното ведомство работи, е да се разделят обемните учебници на части, както и да се използва по-лека хартия. Според зам.-министъра основният проблем идва в пети клас, когато учениците сами вече ходят на училище, а предметите се увеличават.
Михайлова подчерта, че отговорността е обща, не само на министерството, но и на учителите и родителите. От ведомството са категорични също, че не трябва да се увеличава броят на помагалата, които не са задължителни, и се работи в тази посока.
БТА